Microsoft a anuntat ca intentioneaza sa achizitioneze Activision Blizzard pentru suma de 68,7 miliarde de dolari, devenind cea mai mare achizitie de jocuri de pana acum. CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, spune ca studioul va juca un rol cheie in dezvoltarea viitoarelor sale platforme metaverse.
Microsoft pare sa atraga treptat unele dintre cele mai influente companii de jocuri, intr-o aparenta incercare de a-si consolida pozitia pe o piata care se schimba rapid pentru a se concentra pe imersiune si interoperabilitate intre lumile virtuale – ceea ce unii au numit „metavers”.
Odata ce intelegerea Activison Blizzard va fi incheiata – se asteapta sa aiba loc candva in 2023 – aceasta va insemna ca Microsoft nu detine doar titluri emblematice precum World of Warcraft, Call of Duty, Overwatch, Diablo si Candy Crush, dar va deveni a 3-a companie de jocuri din lume, dupa Tencent si Sony.
Compania spune ca Bobby Kotick va continua sa fie CEO al Activision Blizzard, totusi viitoarea subsidiara va raporta in cele din urma lui Phil Spencer, CEO al Microsoft Gaming.
La fel ca si in cazul Meta (fostul Facebook), planurile de a crea versiunea sa a metaversului au ramas destul de neconcludente – deoarece conceptul de „metavers” a fost descris ca orice lume virtuala, o insumare de lumi virtuale sau o platforma virtuala monolitica. Se pare ca Microsoft vorbeste despre sprijinirea „oricarui metavers” intr-un sens mult mai larg:
„Gamingul este cea mai dinamica si interesanta categorie de divertisment pe toate platformele de astazi si va juca un rol cheie in dezvoltarea platformelor metaverse”, a declarat CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, intr-o declaratie de presa.
„Cand ne gandim la viziunea noastra despre ceea ce poate fi Metaversul, credem ca nu va exista un singur metavers centralizat. Nu ar trebui sa fie. Trebuie sa sprijinim multe platforme metaverse, precum si un ecosistem robust de comert si aplicatii.”
Este insa clara strategia VR a companiei sau lipsa acesteia. Microsoft, cu Xbox, a ramas cu mult in urma concurentilor Sony si Meta, ambii dezvoltandu-si propriile ecosisteme de jocuri VR si hardware exclusiv pentru platforma. Xbox nu are nicio forma de compatibilitate oficiala VR, nici macar cu gama sa de casti Microsoft Mixed Reality.
Totusi, Spencer a declarat luna trecuta ca doreste ca strategia metaversului Xbox sa se extinda la toate „orice display care poate reda acele jocuri”.
„Vreau sa pot experimenta lucrurile pe care le detin pe orice ecran care le poate reda”, a spus Spencer. „Vreau sa pot trai oriunde experientele pe care le am, sa le partajez cu oamenii cu care vreau sa le experimentez si este nevoie de multa infrastructura cloud pentru ca acest lucru sa se intample. Este nevoie, asa cum am spus, de o abordare cu adevarat deschisa.”
Se pare ca Spencer este inca foarte inradacinat in platformele traditionale atunci cand vorbeste despre „orice ecran”. Seful Xbox spune ca dezvoltarea hardware-ului VR nu este inca un obiectiv:
„Aplaud ceea ce face Sony, aplaud ceea ce face Oculus, ceea ce a facut Valve”, a spus Spencer in timpul evenimentului WSJ Tech Live al Wall Street Journal inca din octombrie 2021. „Sunt multi jucatori pe piata VR, care au facut lucruri uimitoare, dar vom ramane ca o companie chiar acum in spatiul consumatorilor concentrati pe software si cred ca este o alegere buna.”